Iva ČERNOCHOVÁ

Bachelor's thesis

Možnosti rozvoje sociálních kompetencí dítěte v prostředí inkluzivní školy

Possibilites for developing social competences of the child in an inclusive school
Abstract:
Cílem bakalářské práce je posouzení možnosti rozvoje sociálních kompetencí dítěte v prostředí inkluzivní školy. Dále zjistit, zda začlenění dítěte do běžného vzdělávacího systému může být prospěšné jak pro dítě se speciálními potřebami, tak i pro majoritní společnost a zda při inkluzi dítěte dochází i k rozvoji sociálních kompetencí a jak mohou být tyto kompetence rozvíjeny. V teoretické části je tato …more
Abstract:
The aim of this work is the assessment of child potential for development of social skills in an inclusive school. Furthermore, the aim is to determine whether inclusion of the child into the mainstream education system may be beneficial for the child with special needs, as well as for the majority, and whether the child inclusion brings a development of social skills and how these competencies can …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 10. 2013
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Date of defence: 4. 12. 2013
  • Supervisor: doc. Ing. Helena Vomáčková, CSc.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

ČERNOCHOVÁ, Iva. Možnosti rozvoje sociálních kompetencí dítěte v prostředí inkluzivní školy. Ústí nad Labem, 2013. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta