Ing. Ivana Vyšohlídová, DiS.

Master's thesis

Etická stránka reklamy

Ethical Side of Advertising
Abstract:
Cílem diplomové práce je seznámit čtenáře s problematikou neetické reklamy a na základě vědeckého zkoumání posoudit, jak lidé tyto závadné reklamy vnímají. Práce se skládá ze tří částí. Teoretická část připomíná čtenáři základní pojmy související s reklamou a její regulací. V praktické části uvádím konkrétní příklady neetických reklam, s kterými jsme se mohli v praxi setkat. Dále tento úsek obsahuje …more
Abstract:
The aim of this thesis is to introduce the reader to the issue of unethical advertising and to assess the public perception of such controversial advertising on the basis of scientific research. The thesis consists of three parts. The theoretical part reminds readers of basic concepts related to advertising and its regulation. Specific examples of recent unethical advertising are presented in the practical …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 6. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 30. 8. 2013
  • Supervisor: prof. PhDr. Libor Pavera, CSc.
  • Reader: Ing. Eva Klánová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola hotelová v Praze