Ing. Ivana Vyšohlídová, DiS.
Master's thesis
Etická stránka reklamy
Ethical Side of Advertising
Abstract:
Cílem diplomové práce je seznámit čtenáře s problematikou neetické reklamy a na základě vědeckého zkoumání posoudit, jak lidé tyto závadné reklamy vnímají. Práce se skládá ze tří částí. Teoretická část připomíná čtenáři základní pojmy související s reklamou a její regulací. V praktické části uvádím konkrétní příklady neetických reklam, s kterými jsme se mohli v praxi setkat. Dále tento úsek obsahuje …moreAbstract:
The aim of this thesis is to introduce the reader to the issue of unethical advertising and to assess the public perception of such controversial advertising on the basis of scientific research. The thesis consists of three parts. The theoretical part reminds readers of basic concepts related to advertising and its regulation. Specific examples of recent unethical advertising are presented in the practical …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 6. 2013
Identifier:
http://is.vsh.cz/th/9264/vsh_m/
Thesis defence
- Date of defence: 30. 8. 2013
- Supervisor: prof. PhDr. Libor Pavera, CSc.
- Reader: Ing. Eva Klánová
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola hotelová v PrazeInstitute of Hospitality Management in Prague
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Srovnávací reklama v ČR a v zahraničí
Adam Kurzok -
Porovnanie právnej úpravy klamlivej a porovnávacej reklamy v Českej republike a Nemecku
Erika Urdovičová -
International Legal Framework for the Regulation of Misleading Advertising of Dietary Supplements on Social Media: Consumer Protection and Prevention of Nutrition Misinformation
Tereza Bártová -
Advertising Coca-Cola: Development of Language and Style in Advertising Texts of the Coca-Cola Company
Barbora BLAŽKOVÁ -
Sexism in advertising
Malika Tursun -
Sexism in Advertising for the Hospitality Industry
Anastasiya Morozova -
Šokující reklama a její právní limity
Klára Guňková -
Vysokoškolští studenti a sexistická reklama - dopady na marketingovou komunikaci firem
Klára Ježková