Sociální média jako nástroj marketingu firem (porovnání českých a zahraničních firem) – Najmanová Najmanová
Najmanová Najmanová
Bachelor's thesis
Sociální média jako nástroj marketingu firem (porovnání českých a zahraničních firem)
Social media as a tool of company marketing (comparison of Czech and foreign companies)
Abstract:
Tato práce se zabývá sociálními médii a jejich využitím v marketingu firmy. Zabývá se konkrétními sociálními médii a možnostmi jejich využívání k propagaci značky a produktů. V práci jsou představeny dvě kosmetické značky, jejichž profily na sociálních sítích jsou v praktické části analyzovány. Dále se praktická část zabývá dotazníkovým šetřením, ve kterém respondenti tyto dvě společnosti porovnávají …moreAbstract:
This thesis deals with social media and its use in company marketing. It looks at specific social media and how they can be used to promote brands and products. Two cosmetic brands are introduced in the thesis and their social media profiles are analysed in the practical part. Furthermore, the practical part deals with a questionnaire survey in which the respondents compare the two companies based …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2022
Identifier:
https://is.ambis.cz/th/i0be9/
Thesis defence
- Date of defence: 7. 6. 2022
- Supervisor: doc. Ing. Alžběta Kiráľová, Ph.D.
- Reader: doc. JUDr. Ing. Jana Majerová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
NAJMANOVÁ, Najmanová. \textit{Sociální média jako nástroj marketingu firem (porovnání českých a zahraničních firem)}. Online. Bachelor's thesis. Praha: The College of Regional Development and Banking Institute - AMBIS, a.s. 2022. Available from: https://theses.cz/id/famgda/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: AMBIS vysoká škola, a.s.AMBIS University
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Economics and Enterprise Management
Theses on a related topic
-
Lollard social networks: An analysis of heresy trial records from Kent (1511-1512)
Jan Král -
Influencer analysis on social networks
Tai Le Tan Huynh -
Social networks in hospitality
Ekaterina Kulikova -
Social Networks and Their Marketing Potential For Small and Medium Enterprises
Alonso Jan Hilgert dongo Soria -
Methods and sources of media research and application of the media data in media planning process
Elina Andriasova -
The Role of New Media in a Modern Marketing Communication
Roman Sarychev -
The self-presentation of Instagram influencers and the construction of social media celebrity
Dominika Beneš Kováčová -
The contribution of social media marketing for B2B companies: how firms can leverage Facebook and Instagram to reach their targeted audience
Francesca Comaschi