Datamining and its exploitation for effective Loyalty Programs within company,s Business Model – Bc. Dalibor Hlava
Bc. Dalibor Hlava
Diplomová práce
Datamining and its exploitation for effective Loyalty Programs within company,s Business Model
Datamining and its exploitation for effective Loyalty Programs within company,s Business Model
Anotace:
Hledání způsobů využití data miningu na datech nasbíraných z retailových věrnostních program mající za cíl zlepšení zisku firmy.Abstract:
Exploration of usages of data mining algorithms on data collected from retail loyalty programs with a goal of improving company’s business performance. Focus is given on market basket analysis for mining retail customer shopping patterns and leveraging these patterns in improving business results. All the individual components (loyalty program, business model and data mining) are first introduced separately …víceKeywords
loyalty program upselling cross selling loyalty positioning customer relationship management (CRM) business model capital budgeting analysis internal rate of revenue net present value sunken costs SWOT analysis data mining business intelligence big data market basket analysis association rule learning support confidence lift apriori algorithm uplift modelling
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 6. 4. 2016
Identifikátor:
https://is.vsfs.cz/th/xaxv8/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 24. 6. 2016
- Vedoucí: PhDr. Karel Eliáš, CSc.
- Oponent: prof. PhDr. Petr Matějů, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- nikomu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola finanční a správníVysoká škola finanční a správní
Magisterský studijní program / obor:
Ekonomika a management / Marketing Communication
Práce na příbuzné téma
-
Customer Relationship Management - SW nástroje a jejich efektivní využití
Pavla Sklenářová -
Utilization Analysis of Customer Relationship Management in Indian Market
Dhruvin Chandrakant Panchal -
Introduction of Customer Relationship Management in a Packaging Company
Evgeniia Metlushka -
Customer Relationship Management in a particular company, contributions and design solution
Kadiatou Odeithiam -
Instagram social media as a Customer Relationship Management tool
Maria Tomchanka -
Zhodnocení využití Customer Relationship Managementu obchodní společnosti
Miloslav Fiala -
Customer Relationship Management
Tereza Otčenášková -
Using Customer Feedback for Improvements in Customer Experience Management
Jayesh Rane