Specifické poruchy učení u žáků středních škol z pohledu učitelů – Hana Vítová
Hana Vítová
Bachelor's thesis
Specifické poruchy učení u žáků středních škol z pohledu učitelů
Specific learning difficulties among secondary school pupils from a teacher perspective
Abstract:
Tématem bakalářské práce jsou specifické poruchy učení u žáků středních škol z pohledu učitelů.Teoretická část práce se věnuje problematice specifických poruch učení a jejich vymezení. Dále se zabývá příčinami vzniku specifických poruch učení. Seznámí nás s klasifikací a rozdělením poruch. Charakterizuje druhy poruch. Dále se teoretická část zaobírá diagnostikou poškození, možnostmi reedukace a podpůrných …moreAbstract:
The purpose of this bachelor thesis is to discuss the issue of specific learning disabilities, with primary focus on upper secondary school students and their education.The theoretical part provides clarification of the individual disabilities as well as their classification into categories. The important factors leading to the development of learning disabilities at young age are explained …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 5. 2020
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Dita Janderková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
VÍTOVÁ, Hana. \textit{Specifické poruchy učení u~žáků středních škol z~pohledu učitelů}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Mendelova univerzita v Brně, Institute of Lifelong Learning. 2020. Available from: https://theses.cz/id/fpfnj8/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Institut celoživotního vzděláváníMendel University in Brno
Institute of Lifelong LearningBachelor programme / field:
Specialisation in pedagogy / Teaching of practical subjects and vocational training
Theses on a related topic
-
Inclusion and Individual Education Plan from English Teachers’ Perspective
Anna Laslettová -
Rozvoj a vzdělávání: individuální vzdělávací plán zaměstnance
Van Nam Tran -
Individuální vzdělávací plán a jeho využití v praxi
Dominika NOVOTNÁ -
Individuální vzdělávací plán žáka integrovaného pro speciální vzdělávací potřeby
Jana Novotná -
„Individuální vzdělávací plán pro děti předškolního věku s narušenou komunikační schopností a jeho realizace.“
Miluše Rentová -
Individuální vzdělávací plán pro výuku anglického jazyka žáků s dyslexií
Anna Laslettová -
Specifické poruchy učení u dospělých lidí
Sára Pospíšilová -
Specifické poruchy učení u žáků 1. stupně základních škol - okres Benešov
Lucie Všetečková