Analýza využití free/open source softwaru pro malé a střední podniky – Karel Koubek
Karel Koubek
Bachelor's thesis
Analýza využití free/open source softwaru pro malé a střední podniky
Analysis of free / open source software deployment in small and medium enterprises
Abstract:
Práce se věnuje zhodnocení možností využití svobodného softwaru v prostředí malých a středních podniků. V úvodní teoretické části jsou vysvětleny stěžejní pojmy, specifika softwarových licencí a dostupnost svobodných alternativ ke komerčnímu softwaru. V následující praktické části je na příkladu fiktivního podniku provedena analýza celkových nákladů na vlastnictví dvou uvažovaných variant - jedna počítá …moreAbstract:
The here presented thesis deals with an evaluation of possible deployment of free / open source software in small and medium enterprises. In the introductory theoretical part fundamental concepts, specifics of software licenses and availability of free alternatives to commercial software are discussed. In the following practical part an analysis of the total cost of ownership of two variants is performed …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 12. 2009
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/22812
Thesis defence
- Date of defence: 23. 6. 2010
- Supervisor: Miroslav Lorenc
- Reader: Miroslav Žebrák
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/22812
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management
Theses on a related topic
-
Social media as a part of PR for small and medium businesses: how to survive and succeed
Anna Isakova -
Social Network and its marketing potential for Small and Medium Enterprise
Dmytro Husiev -
Social Networks and its marketing potential for Small and Medium Enterprises (SME).
Darya Ussatova -
Competitiveness of small and medium sized enterprises in China
Xie Xie -
Social Networks and its marketing potential for Small and Medium enterprises (SME)
Maksudhon Hamidov -
Social Network and its marketing potential for Small and Medium Enterprises
Jan Syrinek -
Social Networks and its marketing potential for Small and Medium Enterprises
Tomáš Cimburek -
Social Networks and Their Marketing Potential For Small and Medium Enterprises
Alonso Jan Hilgert dongo Soria