Využití metody VOKS u dětí s poruchou autistického spektra – Bc. Hana Břeská
Bc. Hana Břeská
Bachelor's thesis
Využití metody VOKS u dětí s poruchou autistického spektra
Application of "the VOKS system" at children with autism spectrum disorder
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá využitím systému VOKS u dětí s poruchou autistického spektra, je rozdělená na dvě části. Teoretická část se skládá ze dvou kapitol. První kapitola obsahuje definici pojmu poruchy autistického spektra, charakteristiku triády postižených funkcí, popisuje souvislost mezi autismem a mentálním postižením. Druhá kapitola se věnuje metodám alternativní a augmentativní komunikace …moreAbstract:
Bachelor's thesis is focused on the application of the VOKS system at children with autism spectrum disorder, it is divided into two parts. The theoretical part consists of two chapters. Definition, characteristic autism spectrum disorders and description autism in connection with mental retardation are included in the first chapter. The second chapter deals with methods of the alternative and augmentative …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 4. 2016
Identifier:
https://is.muni.cz/th/e1zlg/
Thesis defence
- Date of defence: 25. 5. 2016
- Supervisor: PhDr. Barbora Chleboradová, Ph.D.
- Reader: PhDr. Mgr. Petr Kopečný, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Special Education / Special Education
Theses on a related topic
-
Public awareness about the usage possibilities of alternative and augmentative communication by people with autism, comparative study between the Czech Republic and Finland
Petra KUCHAŘOVÁ -
Srovnání interakčního a komunikačního stylu učitele a žáka na alternativní a standardní škole
Lucie STRAŠILOVÁ -
Využití alternativní a augmentativní komunikace v zařízeních sociálních služeb
Tereza Špalková -
Alternativní a augmentativní komunikace u dětí s těžkým mentálním a kombinovaným postižením
Jitka KUČEROVÁ -
Alternativní a augmentativní komunikace u žáků s mentálním postižením
Ivana Soběslavová -
Využití alternativní a augmentativní komunikace u jedinců s mentální retardací
Radana Peterková -
Využití systémů alternativní a augmentativní komunikace v předškolním vzdělávání
Klára Baráková -
Možnosti využití alternativní a augmentativní komunikace u osob s mentálním postižením
Hana BOUCNÍKOVÁ