Mgr. Renata Sobolová

Master's thesis

Zvládání školní zátěže u dětí se specifickými poruchami učení - kvalitativní studie

Coping with Academic Stress of Children with Learning Disablities: A Qualitative Study
Abstract:
Práce se zabývá problematikou zvládání školní zátěže u žáků se specifickými poruchami učení. Cílem bylo prozkoumat a popsat, jakým způsobem je prožívána školní zátěž u žáků se specifickými poruchami učení a jak se tito žáci se školní zátěží vyrovnávají. V praktické části práce byl užit kvalitativní výzkumný design. Výzkumný vzorek představují žáci ve věku 10 až 12 let, u kterých byla diagnostikována …more
Abstract:
This diploma thesis is focused on coping with academic stress that children with learning disablities experience. The main goal of the study was to explore and describe how is academic stress experienced by pupils diagnosed with learning disablities and how those pupils cope with it. In the empirical part the qualitative design was used. The sample of investigation represents pupils aged 10 to 12 years …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 12. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 14. 2. 2011
  • Supervisor: Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D.
  • Reader: PhDr. Jaroslav Řezáč, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta

Masaryk University

Faculty of Education

Master programme / field:
Teacher Training for Secondary Schools / Učitelství francouzského jazyka a literatury pro střední školy