Právo proti nekalé soutěži a tiskový zákon – Mgr. Markéta Kozová
Mgr. Markéta Kozová
Master's thesis
Právo proti nekalé soutěži a tiskový zákon
The Law Against Unfair Competition and Press Act
Abstract:
Tématem diplomové práce je Právo proti nekalé soutěži a tiskový zákon. V úvodní části se autorka věnuje rozboru práva nekalé soutěže dle obchodního zákoníku. Důraz je kladen na objasnění všech tří prvků generální klauzule. Stěžejní část práce počíná druhou a třetí kapitolou, kde se autorka věnuje analýze a dílčím aspektům tiskového zákona z hlediska teoretického. Souběh obou úprav je naznačen v kapitole …moreAbstract:
The topic of this thesis is The Law Against Unfair Competition and the Press Act. At the beginning the author deals with the legal regulation of the unfair competition which is mainly contained in the Commercial Code. The attention is payd to the General Clause and analyzing of its essential elements. The main part starts with chapters two and three which are focused on the theoretical analysis of …moreKeywords
nekalá soutěž obchodní zákoník generální klauzule soutěžitel dobré mravy soutěže média tisk tiskový zákon vydavatel reklama klamavá reklama skrytá reklama podprahová reklama product placement zlehčování soutěžitele unfair competition Commercial Code General Clause good morals of competition competitor press Press Act publisher advertisement misleading advertising hidden advertising subliminal advertising discrediting a competitor
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 3. 2012
Identifier:
https://is.muni.cz/th/vgkl1/
Thesis defence
- Date of defence: 17. 5. 2012
- Supervisor: prof. JUDr. Petr Hajn, DrSc.
- Reader: JUDr. Eva Večerková, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Právnická fakultaMasaryk University
Faculty of LawMaster programme / field:
Law and Legal Science / Law
Theses on a related topic
-
Dobré mravy v reklamě
Julie POKLOPOVÁ -
Právní rozbor generální klauzule nekalé soutěže (po novelizaci)
Jiří Hölbling -
Nekalosoutěžní praktiky podle generální klauzule nekalé soutěže
Petra Nedvědová -
Generální klauzule nekalé soutěže
Jan Dolanský -
Generální klauzule nekalé soutěže
Radek Fidra -
Případy nekalé soutěže podle generální klauzule
Tereza Žáčková -
Reklama a její nekalosoutěžní dopady včetně subsidiárního významu generální klauzule
Roman Světnický -
Nekalosoutěžní praktiky podle generální klauzule
Kateřina Krejčí