Ověřování znalostí učiva geometrie na 1. stupni ZŠ – Mgr. Veronika Dvořáková
Mgr. Veronika Dvořáková
Master's thesis
Ověřování znalostí učiva geometrie na 1. stupni ZŠ
Verification of knowledge of the geometry curriculum at the 1st grade of elementary school
Abstract:
Diplomová práce se zabývá učivem geometrie na 1. stupni základní školy. Zaměřuje se na ověřování znalostí učiva geometrie u žáků 5. ročníku. Výzkumné šetření bylo provedeno v roce 2024 u 53 žáků ze třech různých základních škol. V práci jsou představeny klíčové dokumenty ovlivňující obsah a cíle výuky geometrického učiva na základní škole, jako jsou Rámcový vzdělávací program a Školní vzdělávací program …moreAbstract:
This diploma thesis deals with the geometry curriculum in Stage 1 of primary school. It focuses on testing knowledge of the geometry curriculum among Year 5 pupils. Research was performed by means of a survey conducted in 2024 among 53 pupils from three different primary schools. The thesis presents key documents which influence the content and objectives of teaching the geometry curriculum in primary …moreKeywords
Učivo geometrie na 1. stupni základní školy Rámcový vzdělávací program ZV Školní vzdělávací programy ZV základní geometrické pojmy na 1. stupni ZŠ mezinárodní šetření TIMSS. Geometry curriculum in Stage 1 of primary school Framework Educational Programme for Primary Education School Educational Programme for Primary Education basic geometry concepts in Stage 1 of primary school TIMSS international research study.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2024
Identifier:
https://is.muni.cz/th/c1xyh/
Thesis defence
- Date of defence: 19. 6. 2024
- Supervisor: Mgr. Jitka Panáčová, Ph.D.
- Reader: RNDr. Petra Antošová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary Schools / Primary School Teacher Training
Theses on a related topic
-
Diagnostika vybraných uvolněných úloh z mezinárodních šetření TIMSS a PISA a testů Cermat.
Jana OPAVOVÁ -
Multicultural Perspective on Manchu art inheritance and development in Chinese Manchu primary school (Yongling Manchu primary school as a case)
Jia YAO -
An evaluation existing service provisions for students with hearing impairment and the conditions necessary for effective implementation of inclusive education programme in Nigeria
James Abua EWA -
The Role of Non Profit Organizations in Improving Quality of Basic Education in the Northern Region of Ghana.
Mabel Anlaminga -
The need of bridging the ELT gap between Pre-school and Primary school education
Markéta Hulánová -
Multicultural Perspective on Manchu art inheritance and development in Chinese Manchu primary school (Yongling Manchu primary school as a case)
Jia YAO -
The role of a teaching assistant in a primary school classroom
Romana Halíková -
Assessing Writing of Dyslexic Learners at Primary School
Josef Dastych