Comparative discourse analysis of English and Czech tourist guidebooks – Monika ŠTUSKOVÁ
Monika ŠTUSKOVÁ
Master's thesis
Comparative discourse analysis of English and Czech tourist guidebooks
Comparative discourse analysis of English and Czech tourist guidebooks
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá srovnávací analýzou diskurzu českých a turistických průvodců. Cílem této práce je zkoumat a objasnit převládající komunikační strategie a porovnat jejich užití napříc českými a anglickými turistickými průvodci. Korpus se skládá z vybraných textů publikovaných jak v tištěné, tak v elektronické podobě. Mezi metody, ze kterých analýza vychází, patří Hallidayův koncept metafunkcí …moreAbstract:
This master thesis is engaged in comparative discourse analysis of Czech and English tourist guidebooks. The aim of the thesis is to research prevailing communication stategies and compare their use throughout Czech and English tourist guidebooks. The corpus is comprised of chosen printed and electronic texts. The analysis is based on Halliday's concept of metafunction and Van Dijk's and Norman Fariclough …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 4. 2018
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Christopher Hopkinson, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
ŠTUSKOVÁ, Monika. Comparative discourse analysis of English and Czech tourist guidebooks. Ostrava, 2018. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Filozofická fakulta
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Filozofická fakultaUniversity of Ostrava
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Translation and Interpreting / English for Translation
Theses on a related topic
-
Komunikační strategie turistické destinace Kroměřížsko
Alena Horáková -
Komunikační strategie vybrané destinace
Petra Stumpfová -
Komunikační strategie turistického produktu ve venkovské turistice
Zdenka Nosková -
Komunikační strategie Asociace turistických informačních center ČR (A.T.I.C. ČR)
Regina Kyselová -
Návrh komunikační strategie pro Regionální produkt Opavské Slezsko
Eva Týlová -
Návrh marketingové strategie turistické oblasti Toulava
Lucie Kloboučníková -
The language of conspiracy: linguistic differences between conspiracy and mainstream informational websites.
Martin MIKULÁŠ -
Interpersonální dimenze v novinové zprávě
Ondřej MOLNÁR