Metody zajištění kurzových rizik s aplikací na malou a střední firmu – Tomáš Hrbáček
Tomáš Hrbáček
Bachelor's thesis
Metody zajištění kurzových rizik s aplikací na malou a střední firmu
Methods of hedging currency risks with application to small and medium enterprise
Abstract:
Práce se zabývá primárně metodami a možnostmi zajištění kurzových rizik, přičemž ve druhé části je specifikuje na kurzová rizika malých a středních firem. Sleduje přitom teoretické rozdělení devizových expozic na transakční a ekonomickou. Translační expozici vypouští, neboť je v sektoru malých a středních firem téměř nepodstatná. Práce obsahuje výčet dostupných metod zajištění, jak u transakční expozice …moreAbstract:
The bachelor thesis is primary focused on methods and possibilities of hedging currency risks, whereas in the second part this risks are specificated to currency risks of small and medium enterprises. The thesis follows theoretical separation of foreign exchange exposures to transaction exposure and economic exposure. The translation exposure is not mentioned, because is irrelevant in sector of small …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 1. 2010
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/22387
Thesis defence
- Date of defence: 30. 6. 2010
- Supervisor: Karel Brůna
- Reader: Petr Blaheta
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/22387
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Finance a účetnictví / Finance
Theses on a related topic
-
Social media as a part of PR for small and medium businesses: how to survive and succeed
Anna Isakova -
Social Network and its marketing potential for Small and Medium Enterprise
Dmytro Husiev -
Social Networks and its marketing potential for Small and Medium Enterprises (SME).
Darya Ussatova -
Competitiveness of small and medium sized enterprises in China
Xie Xie -
Social Networks and its marketing potential for Small and Medium enterprises (SME)
Maksudhon Hamidov -
Social Networks and its marketing potential for Small and Medium Enterprises
Tomáš Cimburek -
Social Network and its marketing potential for Small and Medium Enterprises
Jan Syrinek -
Social Networks and its marketing potential for Small and Medium Enterprises
Ondřej Hanulík