Globální značka a její vliv na chování spotřebitele – Bc. Anastasiia Kalchenko
Bc. Anastasiia Kalchenko
Master's thesis
Globální značka a její vliv na chování spotřebitele
A global brand and its influence on consumer behaviour
Abstract:
Tato diplomová práce je věnována vybrané globální značce a jejímu vlivu na kupní chování spotřebitelů. Hlavním cílem práce je na základě vlastního výzkumu vyhodnotit, jak značka Samsung ovlivňuje chování českých zákazníků na trhu s mobilními telefony. Dílčím cílem práce je zjistit, jak je značka Samsung vnímána na českém trhu. V teoretické části práce jsou shrnuty informace týkající se spotřebitelského …moreAbstract:
This thesis is dedicated to a selected global brand and its influence on consumer buying behaviour. The main objective of the thesis is to evaluate, based on own research, how the Samsung brand influences the behaviour of Czech customers in the mobile phone market. The sub-objective of the thesis is to find out how the Samsung brand is perceived on the Czech market. The theoretical part of the thesis …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 4. 2024
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/awjq5/
Thesis defence
- Date of defence: 3. 6. 2024
- Supervisor: doc. Ing. Aleš Hes, CSc.
- Reader: PhDr. Ladislava Knihová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Marketing Communication / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Purchase Involvement in Consumer Decision Making: How University Students Buy Low- and High-risk Products
Denisa Valsová -
Influencer Marketing Effect on the Consumer’s Decision Making Process
Andrea Josifova -
Spotřebitelské chování a consumer promotion
Tereza JANKOVÁ -
Country of Origin Effect on Purchasing Decision Making of FMCG Products for Czech Customers
Mahammad Mammadov -
Importance of sustainability within the fashion industry in the purchase decision making process of Gen Z.
Gyuzal Kuspakova -
Factors influencing the customer decision-making process when choosing a destination
Klára Menšíková -
The Influence of Digital Marketing and Social Media Algorithms on Consumer Decision-Making Processes in the E-commerce Sector
Arun Ronal Antony -
Purchase Involvement in Consumer Decision Making: How University Students Buy Low- and High-risk Products
Denisa Valsová