Bc. Anastasiia Kalchenko

Master's thesis

Globální značka a její vliv na chování spotřebitele

A global brand and its influence on consumer behaviour
Abstract:
Tato diplomová práce je věnována vybrané globální značce a jejímu vlivu na kupní chování spotřebitelů. Hlavním cílem práce je na základě vlastního výzkumu vyhodnotit, jak značka Samsung ovlivňuje chování českých zákazníků na trhu s mobilními telefony. Dílčím cílem práce je zjistit, jak je značka Samsung vnímána na českém trhu. V teoretické části práce jsou shrnuty informace týkající se spotřebitelského …more
Abstract:
This thesis is dedicated to a selected global brand and its influence on consumer buying behaviour. The main objective of the thesis is to evaluate, based on own research, how the Samsung brand influences the behaviour of Czech customers in the mobile phone market. The sub-objective of the thesis is to find out how the Samsung brand is perceived on the Czech market. The theoretical part of the thesis …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 4. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 3. 6. 2024
  • Supervisor: doc. Ing. Aleš Hes, CSc.
  • Reader: PhDr. Ladislava Knihová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní