Denisa HARENZOVÁ
Bachelor's thesis
Jazykové prostředky v časopisech pro mládež
Language means in youth magazines
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá jazykovými prostředky, které jsou používány v časopisech pro mládež, konkrétně v periodikách Top dívky a Popcorn. V teoretické části jsou uvedené tituly představeny a charakterizovány, a to včetně základních znaků cílové věkové kategorie. Mládež je představena společně se specifiky v rovině psychologické a jazykové. Dále se práce soustředí na analýzu jazykových prostředků …moreAbstract:
This Bachelor Thesis deals with language means used in magazines for youth, especially in Top dívky and Popcorn periodicals. These titles are presented and characterized in the theoretical part, including the basic characters of the aimed age category. The youth and its specifics are introduced in the psychological and linguistic context. Further this thesis focuses on the analysis of language means …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 7. 2017
Thesis defence
- Date of defence: 22. 8. 2017
- Supervisor: doc. PhDr. Diana Svobodová, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
HARENZOVÁ, Denisa. Jazykové prostředky v časopisech pro mládež. Ostrava, 2017. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Pedagogická fakulta
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Pedagogická fakultaUniversity of Ostrava
Pedagogical FacultyBachelor programme / field:
Specialization - Pedagogy / 3-ov-cj-12
Theses on a related topic
-
Formación de los adjetivos de color y su uso en las páginas web dedicadas a la moda
Sandra Hanychová -
La novela de la guerra civil: Literatura y memoria, literatura como moda.
Ondřej Neuman -
Anglicismos en la prensa de moda
Pavla Študentová -
Le parole di origine francese nelle riviste di moda italiane
Jana Kopecká -
Návrh marketingové internetové komunikace JR-moda
Martina Lebedová -
Gli anglicismi nelle riviste italiane di moda
Michaela Veselá -
El uso de préstamos en los blogs de moda
Veronika Dreveňáková -
Finanční plán společnosti C & A Moda, s.r.o.
Erik Kytler