Jiří Stara
Bachelor's thesis
Retail marketing v oblasti spotřební elektroniky.
Retail marketing of consumer electronics
Abstract:
Teoretická část práce se zabývá problematikou marketingového mixu a značky. Větší prostor je věnován aktuálním trendům ve světě spotřební elektroniky a českému trhu. Charakteristika zahrnuje technologický vývoj, aktuální stav maloobchodu a představuje nejvýznamnější výrobce a prodejce elektroniky v ČR. Vlastní výzkum se zaměřuje na výzkum nákupního rozhodování v kategorii spotřební elektroniky. Práci …moreAbstract:
The theoretical part deals with the marketing mix and brand. More space is devoted to current trends in the world of consumer electronics and to the Czech market. Characteristics include technological development, the current state of retailing and major electronics manufacturers and retailers in the country. The research focuses on purchasing decisions in the category of consumer electronics. The …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 12. 2009
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/22674
Thesis defence
- Date of defence: 24. 6. 2010
- Supervisor: Milan Postler
- Reader: Přemysl Průša
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/22674
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Vliv značky na nákupní rozhodování spotřebitele se zaměřením na privátní značky retailových řetězců v České republice
Andrea Daďová -
Analýza komparace in-store komunikace v hypermarketech retailingových řetězců Albert a Kaufland a její vliv na nákupní chování
František Kuděj -
The process of a medicinal product entering the Czech market - Factors affecting the marketing authorisation holders' willingness to enter the Czech market
Magdalena Marie Podrazilová -
Marketing strategy of Coca Cola, Pepsi and Kofola on the Czech market
Anna Větrovcová -
Competitiveness of marketing agencies lead by non-Czech managers on the Czech market
Maria Kurynova -
Analysis of niche marketing in Czech skincare market with application to an emerging brand
Seowon Yu -
Implementation of sustainable marketing methods within the context of the Czech market
Adéla Rašková -
Marketing strategy of Ukrainian Business - Format company to the Czech market
Anastasiia Kolomieiets