Matematické modelování požadavků trhu na produkt v rámci koncepce analytického hierarchického procesu –
,
Habilitation thesis
Matematické modelování požadavků trhu na produkt v rámci koncepce analytického hierarchického procesu
Mathematical Modelling of Market Product Requirements within the Framework of the Analytic Hierarchy Process
Abstract:
Předložená práce je zaměřena na modelování toho, v jaké míře zákazník či širší trh preferují různé produktové charakteristiky. Důležitost tématu spočívá v tom, že odhadnuté preference lze vložit do jednoho z rozhodovacích modelů, které existují v teorii vícekriteriálního rozhodování a jež simulují při znalosti preferencí, jak se rozhodují různé subjekty, a spočítat, pro jakou produktovou variantu by …moreAbstract:
The presented text focuses on modelling of the extent to which the customer or broader market prefer diverse product characteristics. The significance of the topic lies in the fact that the estimated preferences can be inserted in one of the decision-making models, which exist in the theory of multicriteria decision-making and which simulate a subject’s decision-making process if its preferences are …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 6. 2021
Thesis defence
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
\textit{Matematické modelování požadavků trhu na produkt v~rámci koncepce analytického hierarchického procesu}. Online. Brno: Mendelova univerzita v Brně, Faculty of Business and Economics. 2021. Available from: https://theses.cz/id/gp4f6a/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakultaMendel University in Brno
Faculty of Business and EconomicsHabilitation programme:
nedefinovano
Theses on a related topic
-
Multi Criteria Decision-making: Choice of Incoterms for International Distribution of Genuine Parts and Accessories
Lenka Erbenová -
A selecting of a suitable CHARTIS EUROPE S.A. product by using multi criteria decision making
Nikola Jirousková -
Product design portálu na vyhledávání služeb
Petr Kulhánek -
Product Design webového portálu pro hledání práce pro důchodce
Tomáš Mrázek -
Design obalu produktu jako nástroj přitahování pozornosti zákazníka
Denisa Malíková -
Návrh fintech produktu na základě metodiky Design Thinking
Martin Kukla -
Výběr optimálního produktu životního pojištění pro vybraného klienta
Aneta KULASOVÁ -
Komparace produktů rizikového životního pojištění a výběr optimálního produktu
Daniela Hasoňová