Mgr. Oldřiška Buchanan, B.A.

Master's thesis

Formative assessment and job satisfaction: teachers' perspective

Formative assessment and job satisfaction: teachers' perspective
Abstract:
Tato diplomová práce zkoumá formativní hodnocení a spokojenost s prací. Cílem výzkumu je zjistit, zda používání formativního hodnocení při výuce angličtiny na střední škole ovlivňuje pracovní spokojenost zúčastněných učitelů. Jsou zkoumány názory, vnímání a pohledy středoškolských učitelů angličtiny, kteří ve svých hodinách používají formativní hodnocení, s cílem zjistit, zda mezi těmito dvěma pojmy …more
Abstract:
This thesis focuses on formative assessment and job satisfaction. The research aims to explore whether using formative assessment when teaching English at secondary school affects job satisfaction of the teachers involved. The opinions, perceptions, and views of the secondary school teachers of English who employ formative assessment in their classes are examined to see whether there are any links …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 5. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 12. 6. 2023
  • Supervisor: Mgr. Jitka Sedláčková, Ph.D.
  • Reader: B.A. Nicola Catherine Fořtová, M.A.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta