Ing. Eva Šťastná
Bachelor's thesis
Segmentace trhu a analýza chování zákazníků
Market Segmentation and Customer’s Behaviour Analysis
Abstract:
Každý z nás je prvkem tržního prostředí a jako takový se stává velmi často i nevědomě součástí segmentů, které si společnosti vytvářejí, aby mohly lépe a účinněji na nás, jako na zákazníky segmentu, působit pomocí marketingových nástrojů. Teoretická část bakalářské práce popisuje, jakým způsobem společnosti trh segmentují a důvody, proč tak činí. V širších souvislostech se zabývá i standardními pojmy …moreAbstract:
Every one of us is an element of market´s environment and as such this becomes often unconsciously part of market´s segments which are created by companies that can affect us better and more effectively via marketing instruments. The first part of theses is focused on market segmentation theory, reason of segmentation and practical usage as well. It also describes standard terms such as Method STP …moreKeywords
Segmentace trh společnost zákazník spotřebitel klient investor marketing marketingový mix produkt výrobek služba targeting positioning finanční trhy podílové fondy chování zákazníků. Segmentation market company customer consumer client marketing mix product service financial markets shares funds customer´s behaviour.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 4. 2010
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/m52hv/
Thesis defence
- Date of defence: 24. 6. 2010
- Supervisor: Ing. Miloslav Vaňák
- Reader: Ing. Miloslav Šašek
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Segmentace trhu a analýza chování zákazníka
Petra Urbaníková -
Segmentace trhu a chování cílového zákazníka
Tereza Bartůňková -
Segmentace trhu a výzkum chování zákazníků, jako předpoklad úspěšného umístění produktů konkrétního podnikatelského subjektu na trhu
Martin Tuček -
Segmentace trhu a analýza chování zákazníka
Petr Strnad -
Segmentace trhu a chování zákazníka
Irina Grinkevich -
Segmentace trhu a analýza chování zákazníka
Nadezhda Axyonova -
Segmentace trhu a vliv positioningu na chování zákazníka
Kateřina Hadžalová -
Marketingový mix internetového obchodu na různých zahraničních trzích
Andrea Kramecová