Ing. Eva Šťastná

Bachelor's thesis

Segmentace trhu a analýza chování zákazníků

Market Segmentation and Customer’s Behaviour Analysis
Abstract:
Každý z nás je prvkem tržního prostředí a jako takový se stává velmi často i nevědomě součástí segmentů, které si společnosti vytvářejí, aby mohly lépe a účinněji na nás, jako na zákazníky segmentu, působit pomocí marketingových nástrojů. Teoretická část bakalářské práce popisuje, jakým způsobem společnosti trh segmentují a důvody, proč tak činí. V širších souvislostech se zabývá i standardními pojmy …more
Abstract:
Every one of us is an element of market´s environment and as such this becomes often unconsciously part of market´s segments which are created by companies that can affect us better and more effectively via marketing instruments. The first part of theses is focused on market segmentation theory, reason of segmentation and practical usage as well. It also describes standard terms such as Method STP …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 4. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 24. 6. 2010
  • Supervisor: Ing. Miloslav Vaňák
  • Reader: Ing. Miloslav Šašek

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní