Hudební forma a proměna jejího pojetí v západní hudbě od poloviny 20. století – MgA. Jana Bařinková, Ph.D.
MgA. Jana Bařinková, Ph.D.
Doctoral thesis
Hudební forma a proměna jejího pojetí v západní hudbě od poloviny 20. století
Music form and transformation of the concept in Western music since the //mid-20th century
Abstract:
Anotace Předmětem této práce je hledání a výzkum nových pojetí vytváření formy v evropské hudbě od poloviny dvacátého století. V průběhu posledních více než padesáti let se v důsledku radikálního obratu v uměleckém myšlení změnil i pohled na hudební formu, která je založena nikoli na tradiční práci s motivy a tématy coby rytmicko-melodickými strukturami, nýbrž na obecnějších principech. Cílem disertační …moreAbstract:
Summary Subject of this thesis is searching for new concepts of form-making in Europian music since 1950. In the consequence of the revolution in musical thinking during last more than fifty years the approach to musical form was also transformed. Musical form is already not based on traditional motives or themes as rhythmical-melodical structures, but on more universal principles. The ambition of …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 9. 2011
Identifier:
https://is.jamu.cz/th/imcm7/
Thesis defence
- Date of defence: 5. 9. 2011
- Supervisor: prof. Ing. Ivo Medek, Ph.D.
- Reader: prof. Arnošt Parsch, prof. PhDr. Zuzana Martináková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
BAŘINKOVÁ, Jana. \textit{Hudební forma a proměna jejího pojetí v západní hudbě od poloviny 20. století}. Online. Doctoral theses, Dissertations. Brno: Janáček Academy of Music and Performing Arts in Brno, Faculty of Music. 2011. Available from: https://theses.cz/id/hi99w9/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, Hudební fakultahttps://is.jamu.cz/th/imcm7/
Janáček Academy of Music and Performing Arts in Brno
Faculty of MusicDoctoral programme / field:
Art of Music / Composition and Theory of Composition
Theses on a related topic
-
Interkulturní kompetence sociálních pracovníků z Člověka v Tísni v práci s romskou menšinou v sociálně vyloučených lokalitách v Přerově
Filip Jura -
Fenomén synestezie v tvorbě ruských skladatelů 19.-20. století: I. A. Vyšněgradskij, N. A. Rimskij-Korsakov, A. N. Skrjabin
Liubov Porkhunova -
Porovnání hudebních znalostí dětí v základních uměleckých školách a v domech dětí a mládeže
Lenka Krčmová -
Marketingový výzkum publika kulturních produkcí v Brně a regionu. Identifikace a charakteristika publika staré hudby a jeho potenciálu v oblasti multiplikačních efektů kultury
Daniela Peclová -
Proměny orchestrů v Československu a v Rakousku v letech 1945–1989
Lenka Kobzová -
Rozpoznání a klasifikace emocí v hudbě a v řeči
Vojtěch Rezek -
Rozpoznání a klasifikace emocí v hudbě a v řeči
Vojtěch Rezek -
Hudba v rukou dětí včera a dnes. Z názvu je patrné, že práce bude historicko-srovnávací. Cílem práce je analyzovat, proč v současné době neplatí rčení "Co Čech, to muzikant". Jaké okolnosti ovlivňují aktivní přístup dětí k hudbě. Při výzkumu budou osloveni žáci 2. stupně ZŠ a současně i jejich rodiče a prarodiče. Prostředkem výzkumu bude nestandardizovaný dotazník. Výzkum bude posuzovat důvody rozdílného postoje v generačních vlnách k výuce hry na hudební nástroje nebo zpěvu a to v oblasti amatérského a odborného získávání znalostí. Stěžejní otázkou je, proč se děti nechtějí učit hrát na hudební nástroje a proč již není zájem dětí o individuální nebo sborový zpěv.
Jaroslav LÖFFELMAN