Language Learning Strategies Applied by 9th Grade Primary School Pupils – Bc. Martina Štefanovičová
Bc. Martina Štefanovičová
Diplomová práce
Language Learning Strategies Applied by 9th Grade Primary School Pupils
Language Learning Strategies Applied by 9th Grade Primary School Pupils
Anotace:
Diplomová práce se zaměřuje na téma učebních strategií, které jsou používány žáky devátých ročníků tří základních škol. Teoretická část se v úvodu zabývá učením se cizímu jazyku s důrazem na výukové metody zaměřené na žáka samotného. Jsou zde zmíněny výukové metody, které podporují rozvoj žáků v procesu učení a důležitost efektivního používání učebních strategií s cílem dosáhnutí klíčových kompetencí …víceAbstract:
The diploma thesis focuses on the issue of learning strategies which are employed by 9th grade basic school pupils at three basic schools. In the beginning of the theoretical part, language learning with special focus on learner-centered teaching approaches is presented. Further are introduced teaching approaches which foster learners’ development in the process of learning and the importance of employing …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 30. 4. 2013
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/byooh/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 28. 5. 2013
- Vedoucí: doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
- Oponent: Mgr. Ivana Hrozková, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro základní školy / Učitelství dějepisu pro základní školy
Práce na příbuzné téma
-
Mobile phones usage as a part of M-learning for lower - secondary learners of English as a foreign language
Veronika Kroupová -
Exploring strategies and approaches to schistosomiasis control and elimination - the role of basic and applied research
Enoch Mensah Boateng -
Motivation of urban and country lower-secondary school pupils to learn the English language
Veronika Tobolová -
Social Media and Gaming: Social Psychological Contributions to English Language Acquisition in Pupils in Compulsory Lower Secondary School Education.
Daniel Mark Sargeant -
The development of a Romani pupil's English learning strategies after six months of tutoring
Hana Bartlová -
Learning Strategies of a Student with ADHD in One-to-One English Classes
Kristýna Šulová -
Language Learning Strategies in Learning English as a Foreign Language
Miroslava Blažková -
Video games and self-directed learning of English language: Using commercial video games as an English language learning tool
Erik Simandl