Vendula Trčková
Bachelor's thesis
Český trh s fair trade výrobky
The awareness of the Czech consumers about the Fair Trade in the Czech Republic
Abstract:
Tato práce popisuje Fair Trade v České republice, se zaměřením na povědomí českých spotřebitelů o tomto konceptu. Daná problematika je shrnuta v literární rešerši a v praktické části je zkoumána pomocí dotazníkového šetření. Teoretická část nejprve popisuje Fair Trade obecně a poté se zaměřuje na vznik a vývoj Fair Trade v ČR. Praktická část mapuje české spotřebitele a jejich vztah k fairtradovým výrobkům …moreAbstract:
The thesis describes Fair Trade in the Czech Republic focused on the awareness of the Czech consumers about it. The issues are summarised in bibliography research and explored in an interview survey. Theoretical part generally describes Fair Trade and then focusing on the creation and developement in the Czech Republic. The practical part covers the Czech consumers and their attitude to the Fair …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 12. 2015
Thesis defence
- Supervisor: Bc. Ing. Eva Sapáková, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Fakulta regionálního rozvoje a mezinárodních studiíMendel University in Brno
Faculty of Regional Development and International StudiesBachelor programme / field:
International Territorial Studies / International Development Studies
Theses on a related topic
-
Comparison of the results of elections in the Czech Republic and the Slovak Republic to the European Parliament with emphasis on party Euroscepticism
Hana Fikrová -
Důvěra pacientů: Survey experiment
Kateřina Langerová -
Návrhy na zlepšení motivačního systému v prodejním kanálu D2D ve společnosti UPC Česká republika, s.r.o.
Štěpán Trávníček -
Methods in Interpreter Training: A Survey of the Czech Republic
Hana Pavlisová -
Statistical analysis of ©High Performance Teams survey data and a comparison of cultural differences within psychological constructs included in the tool
Petra Sekerková -
Konkurenceschopnost detinace Česká republika z pohledu veřejné správy (obcí)
Zuzana Szabová -
Koncept Fair Trade a jeho možnosti v prostředí maloobchodu na území České republiky
Jirušková Jirušková -
Consumer Attitudes toward Fair Trade and Fair Trade Marketing
Anna Nemchinova
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights