Bc. Jiří Valeš

Master's thesis

Etické aspekty reklamy z oblasti zdravotnictví

Ethical aspects of advertising in the health sector
Abstract:
Tato práce se zabývá reklamou z oblasti zdravotnictví a jejími etickými aspekty. První část práce je teoretická a stanovuje základní pojmy. Popisuje základy marketingu, marketingového mixu a rozhodovací proces zákazníka. Dále popisuje reklamu, její historii a rozdělení. V závěru teoretické části popisuje právní regulaci a samoregulaci reklamy. V praktické části práce popisuje reklamu na léčivé přípravky …more
Abstract:
This thesis deals with advertising in health care and its ethical aspects. The first part is theoretical and sets up basic terms. Basics of marketing, marketing mix and customer decision process are described in detail. It works with advertising, its history and classification. In the conclusion of the thesis law regulation and self regulation is examined. In the practical part it describes advertising …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 5. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 9. 6. 2015
  • Supervisor: prof. PhDr. Libor Pavera, CSc.
  • Reader: doc. Ing. Marie Dohnalová, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola hotelová v Praze