Etické aspekty reklamy z oblasti zdravotnictví – Bc. Jiří Valeš
Bc. Jiří Valeš
Master's thesis
Etické aspekty reklamy z oblasti zdravotnictví
Ethical aspects of advertising in the health sector
Abstract:
Tato práce se zabývá reklamou z oblasti zdravotnictví a jejími etickými aspekty. První část práce je teoretická a stanovuje základní pojmy. Popisuje základy marketingu, marketingového mixu a rozhodovací proces zákazníka. Dále popisuje reklamu, její historii a rozdělení. V závěru teoretické části popisuje právní regulaci a samoregulaci reklamy. V praktické části práce popisuje reklamu na léčivé přípravky …moreAbstract:
This thesis deals with advertising in health care and its ethical aspects. The first part is theoretical and sets up basic terms. Basics of marketing, marketing mix and customer decision process are described in detail. It works with advertising, its history and classification. In the conclusion of the thesis law regulation and self regulation is examined. In the practical part it describes advertising …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 5. 2015
Identifier:
http://is.vsh.cz/th/11527/vsh_m/
Thesis defence
- Date of defence: 9. 6. 2015
- Supervisor: prof. PhDr. Libor Pavera, CSc.
- Reader: doc. Ing. Marie Dohnalová, CSc.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola hotelová v PrazeInstitute of Hospitality Management in Prague
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Regulace reklamy ve farmacii
Eva Kalvodová -
Podpora prodeje jako nástroj integrované marketingové komunikace ve vybrané firmě v sektoru farmacie
Šárka Horynová -
Marketing a propagace doplňků stravy
Martina Bartošíková -
Etika v účetní profesi (etika, morálka, kodexy profesionálního chování)
Šárka Jiranová -
Aplikovaná profesní etika: etika pracovníků ve finančním poradenství
Martin Polák -
Kdy brát etiku vážně: Persuasivní etika jako odpověď na otázku „A k čemu?“
Michal Stránský -
Informační etika pohledem evolučního paradigmatu
Ondřej Řepka -
Vztah podnikové, spotřebitelské a environmentální etiky (Etika a společenská odpovědnost společnosti Coca-Cola)
Jan Prokeš