English language as a Lingua Franca and globalization – Maryia SILICH
Maryia SILICH
Bachelor's thesis
English language as a Lingua Franca and globalization
English language as a Lingua Franca and globalization
Abstract:
In the framework of the linguistic approach to understanding the impact of globalization on humanity, this thesis aims to consider the role of English language in globalization processes. Given the history of English becoming the world's most widely spoken language, the implications of this fact and overview the current debates and concerns about the role and significance of English language and under …moreAbstract:
V rámci lingvistické přístupy k pochopení vlivu globalizace na lidstvo tato práce se zaměřuje na posouzení role angličtiny jako lingua franca v procesech globalizace. Vzhledem k příběhu o stanovení anglického jazyka nejvíce mluveným jazykem na světě, důsledky tohoto faktu a přehled současných debat a problémů ohledně role a významu angličtiny v podmínkách globalizace jsou považovány podrobněji. Nejdůležitější …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 5. 2021
Accessible from:: 31. 12. 2999
Thesis defence
- Supervisor: PhDr. Veronika Quinn Novotná, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
SILICH, Maryia. English language as a Lingua Franca and globalization. Plzeň, 2021. bakalářská práce (Bc.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta filozofická
Full text of thesis
Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta filozofickáVázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/
University of West Bohemia
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Linguistics / Foreign Languages for Business
Theses on a related topic
-
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Mobile phones usage as a part of M-learning for lower - secondary learners of English as a foreign language
Veronika Kroupová -
Teaching English as a second language at a Montessori school
Marie Šimková -
Extramural English as a Path to English Language Learning
Radka Tlustošová -
Teaching English as a Foreign Language to a Learner with Autism with an Emphasis on Vocabulary Memory Retention
Šárka Ferenčíková -
English as a marketing tool in a non-English speaking environment - a case study of Ikea
Polina Rachkova -
English as Lingua Franca in English Textbooks
Gabriela Gogelová -
English as a Lingua Franca and Models Adopted in ELT in Slovak Upper-Secondary Schools: Teachers' Perspectives
Simona Tomečková