Determinanty počtu malých a stredných podnikov v krajinách EÚ – Bc. Miriam Siváková
Bc. Miriam Siváková
Diplomová práce
Determinanty počtu malých a stredných podnikov v krajinách EÚ
Determinants of the number of SMEs in EU countries
Abstract:
The subject of this thesis is the identification of factors influencing the number of small and medium – sized enterprises in the European Union countries for the period 2014 – 2020. The theoretical part consists of describing and characterizing the contribution of SMEs to the economy and a literature search on the determinants of SMEs which include the institutional and cultural environment. By constructing …víceAbstract:
Predmetom tejto diplomovej práce je identifikácia faktorov ovplyvňujúcich počet malých a stredných podnikov v krajinách Európskej únie za roky 2014 – 2020. Teoretická časť pozostáva z popísania a charakterizovania prispievania malých a stredných podnikov na ekonomiku a rešerše odbornej literatúry na tému determinantov malého a stredného podnikania, medzi ktoré patrí inštitucionálne a kultúrne prostredie …více
Jazyk práce: slovenština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 12. 5. 2023
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/u29pc/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 23. 6. 2023
- Vedoucí: Ing. Mgr. Lucie Coufalová, Ph.D. et Ph.D.
- Oponent: doc. Ing. Jan Čapek, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasarykova univerzita
Ekonomicko-správní fakultaMagisterský studijní program / obor:
Hospodářská politika / Hospodářská politika
Práce na příbuzné téma
-
Social media as a part of PR for small and medium businesses: how to survive and succeed
Anna Isakova -
Social Network and its marketing potential for Small and Medium Enterprise
Dmytro Husiev -
Social Networks and its marketing potential for Small and Medium Enterprises (SME).
Darya Ussatova -
Competitiveness of small and medium sized enterprises in China
Xie Xie -
Social Networks and its marketing potential for Small and Medium enterprises (SME)
Maksudhon Hamidov -
Social Networks and its marketing potential for Small and Medium Enterprises
Tomáš Cimburek -
Social Network and its marketing potential for Small and Medium Enterprises
Jan Syrinek -
Social Networks and Their Marketing Potential For Small and Medium Enterprises
Alonso Jan Hilgert dongo Soria