Štěpánka Nováková
Master's thesis
Možnosti metody CLIL ve výuce AJ na ZŠ
The Potential of CLIL Method in ELT at Basic School
Abstract:
Práce se zaměří na možnosti použití CLIL metody v různých situacích a v různých podmínkách ve výuce druhého stupně ZŠ. Teoretická část se zabývá popisem pojmu CLIL a jeho aspekty. Praktická část pak navazuje implementací poznatků do prostředí ZŠ, ať už do jazykových hodin, hodin odborného předmětu nebo do suplovaných hodin v odborném předmětu. Na základě obou částí této práce a krátké analýzy jsou …moreAbstract:
This thesis aims to describe the potential of CLIL method in ELT at Basic Schools in various situations and under various circumstances. The theoretical part describes CLIL and its basic aspects. The following practical part presents implementation of CLIL methods in various lessons (content subjects, substitute lessons or language lessons). Based on both parts and a short analysis of the outcome, …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 4. 2021
Identifier:
http://evskp.uhk.cz/eM6668
Thesis defence
- Date of defence: 12. 5. 2021
- Supervisor: Mgr. Pavla Machová, M.A., Ph.D.
- Reader: Mgr. Olga Vraštilová, M.A., Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 17. 5. 2021 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Hradec KrálovéUniversity of Hradec Králové
Faculty of EducationMaster programme / field:
Učitelství pro základní školy / Učitelství pro 2. stupeň ZŠ - anglický jazyk, Učitelství pro 2. stupeň ZŠ - německý jazyk
Theses on a related topic
-
Application of communicative approach principles in English language teaching
Markéta Vysloužilová -
Toxic Masculinity in English Language TV Series of the 2010s
Dorota Hromadová -
Predmet, obsah, subjekty a vznik obchodnoprávnych vzťahov
Miriama Vincúrová -
Teaching Vocabulary: The Use of Total Physical Response in Teaching Adolescents
Ivana Sváčková -
Graded Readers:Bridging the Gap Between Teaching Reading Skills and Teaching Values
Jiří Kovář -
Alternative teaching methods in teaching English
Kateřina Vodešilová -
Use of Teaching Aids in Teaching to Primary School Learners with Dyslexia
Pavla Nešpor Bellisová -
Building Student Responsibility for their Own Learning in English Language Classes: Pre-Service Teachers' Needs in Teacher-Student Communication in Difficult Situations
Jiřina KARASOVÁ
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights