Mgr. Sabina Boudná

Bachelor's thesis

Postavení výchovy ke zdraví ve školních vzdělávacích programech mateřských škol

The Position of Health Education in Curricular Documents for Preschool Institutions
Abstract:
Práce se zabývá postavením výchovy ke zdraví ve školních vzdělávacích programech mateřských škol. V teoretické části jsou sumarizovány poznatky o výchově ke zdraví, podpoře zdraví a školách podporujících zdraví. V praktické části jsou analyzovány vybrané školní vzdělávací programy pomocí obsahové analýzy textu. Jedná se o programy běžných mateřských škol a škol podporujících zdraví.
Abstract:
This thesis is based on topic health education in pre-school education program. The theoretical part summarizes knowledges of health education, health supporting and schools supporting health. The practical part analyses pre-school education programs using text content analysis and comparing programs of regular pre-schools and pre-schools supporting health.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 4. 2018

Thesis defence

  • Supervisor: PhDr. Roman Božik, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Boudná, Sabina. Postavení výchovy ke zdraví ve školních vzdělávacích programech mateřských škol. Zlín, 2018. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe