La perspective actionnelle : position et interprétations. L’approche communic’actionnelle, une approche en dérivée – Bc. Tereza Maňáková
Bc. Tereza Maňáková
Master's thesis
La perspective actionnelle : position et interprétations. L’approche communic’actionnelle, une approche en dérivée
The action-oriented approach: position and interpretations. The communic’actional approach, an approach born in consequence
Abstract:
The diploma thesis deals with the action-oriented approach, a term introducted by the Common European Framework of Reference for Languages. It tries to capture what this approach brings and which is its position towards the communicative approach supported by the Council of Europe before the creation of the Framework. Then it tries to examine the intepretations of action-oriented approach and the approaches …moreAbstract:
Tato diplomová práce se zabývá akčně zaměřeným přístupem, pojmem, který zavádí Společný evropský referenční rámec pro jazyky. Snaží se vystihnout, co tento přístup přináší či nepřináší nového, zkoumá jeho pozici vůči komunikativnímu přístupu, který Rada Evropy podporovala před vytvořením Rámce, dále zkoumá jak je tento přístup interpretován a jaké další přístupy k výuce se z něj zrodily. Podrobněji …more
Language used: French
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 11. 2012
Identifier:
https://is.muni.cz/th/qdiry/
Thesis defence
- Date of defence: 30. 1. 2013
- Supervisor: PhDr. Hana Kyloušková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
MAŇÁKOVÁ, Tereza. \textit{La perspective actionnelle : position et interprétations. L’approche communic’actionnelle, une approche en dérivée}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Arts. 2012. Available from: https://theses.cz/id/ieiuev/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Teacher Training for Secondary Schools / Upper Secondary School Teacher Training in French Language and Literature
Theses on a related topic
-
Common European Framework of Reference and Language Testing
Darina JELÍNKOVÁ -
Čeština pro cizince. Současné učebnice a Společný evropský referenční rámec
Irena Brychnáčová -
Čeština pro cizince. Současné učebnice a Společný evropský referenční rámec
Irena Brychnáčová -
Analýza souladu deklarované úrovně učebnic německého jazyka pro ZŠ se Společným evropským referenčním rámcem pro jazyky z hlediska lexika
Eva KOLÁŘOVÁ -
Práce s textem v učebnicích češtiny pro cizince na úrovni A dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky
Ivana Ptáčková -
Primární předložky v češtině: analýza chyb studentů při výuce češtiny pro cizince
Tereza Mácková -
Zpracování sémantiky slovesných prefixů pro potřeby výuky češtiny jako druhého/cizího jazyka (úroveň B1 a B2)
Renáta Malá -
Podpůrný materiál pro výuku žáků s OMJ na II. stupni ZŠ v oblasti mikroregionu Bojkovsko
Darina Lukášová