Product placement jako forma reklamy a jeho vliv na veřejnost – Bc. Ivana Vlčková, DiS.
Bc. Ivana Vlčková, DiS.
Bachelor's thesis
Product placement jako forma reklamy a jeho vliv na veřejnost
Product placement as a form of advertising and its effect on the public
Abstract:
Product placement je forma marketingové reklamy, kdy se určitý produkt či brand name umisťuje více či méně nápadně v televizních pořadech, seriálech či filmech, ale také ve videohrách či klipech k hudební tvorbě. Tato práce se zaměřuje především na product placement v televizní tvorbě, část však popisuje i využití v jiných médiích. S product placementem se jistě setkává každý z nás, ve většině případů …moreAbstract:
Product placement is a form of marketing advertising where a product or brand name is placed more or less prominently in TV shows, series or movies, but also in video games or music videos. This bachelor thesis focuses mainly on product placement in television production, but also describes the use in other media. Product placement is certainly encountered by all of us, in most cases even every day …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 4. 2020
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/d02ok/
Thesis defence
- Date of defence: 29. 6. 2020
- Supervisor: Ing. Patricia Jakešová
- Reader: Ing. Pavel Klička, PhD.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Business Management and Corporate Finance
Theses on a related topic
-
Marketingová komunikace - product placement
Yuliia Makarova -
Marketingová komunikace - product placement
Elias Salim -
Product placement ve vybraných pořadech českých televizí
Tereza Nováková -
Product placement ve filmu LEGO příběh a LEGO Batman film
Dominik Moser -
Marketingová komunikace - product placement
Karyna Vasiuk -
Product placement v anglicky mluvených filmech a televizních pořadech
Jakub Vondrášek -
Product placement a jeho vnímání českým a slovenským spotřebitelem
Petra Dvorská -
Product placement - komparace právních úprav v rámci vybraných zemí EU
Matěj Řičánek