Inkluze a možnosti vzdělávání žáků s poruchou autistického spektra na středních školách – Klára Beránková
Klára Beránková
Bachelor's thesis
Inkluze a možnosti vzdělávání žáků s poruchou autistického spektra na středních školách
Inclusion and educational opportunities for students with autism spectrum disorder in secondary schools
Abstract:
V bakalářské práci se věnuji vzdělávání žáků s poruchou autistického spektra na středních školách. Cílem teoretické části bakalářské práce je nastínit historii této poruchy, popsat vnímání této poruchy od jejího prvního záchytu, po současnost. Charakterizovat znaky, deficity v chování, typické projevy a etiologii poruch autistického spektra. Dále bude v práci zmíněna výchova a vzdělávání jedinců s …moreAbstract:
In my bachetor’s thesis, I focus on the education of students with autism spectrum disorder (ASD) at secondary schools. The aim of the theoretical part of the thesis is to outline the history of this disorder, describe the perception of this disorder from its first detection to the present. It characterizes the signs, behavioral deficits, typical manifestations, and etiology of autism spectrum disorders …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 5. 2024
Thesis defence
- Date of defence: 11. 6. 2024
- Supervisor: doc. Mgr. Petr Adamec, Ph.D. MBA
- Reader: Pavel Pecina, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
BERÁNKOVÁ, Klára. \textit{Inkluze a~možnosti vzdělávání žáků s~poruchou autistického spektra na středních školách}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Mendelova univerzita v Brně, Institute of Lifelong Learning. 2024. Available from: https://theses.cz/id/ikpe96/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Institut celoživotního vzděláváníMendel University in Brno
Institute of Lifelong LearningBachelor programme:
Teaching of practical subjects and vocational training
Theses on a related topic
-
Edukace žáka s poruchou autistického spektra integrovaného na základní škole v porovnání s edukací žáka s poruchou autistického spektra ve specializované třídě
Lenka Krčilová -
Zařazení vybraných dětí s poruchami autistického spektra v integrovaném a segregovaném prostředí mateřské školy
Vendula POPOVIČOVÁ -
Současné možnosti vzdělávání žáků s poruchou autistického spektra
Lenka Fabianová -
Diagnostika žáků na 1. stupni ZŠ z pohledu učitele
Drahoslava Holbová -
Raná diagnostika PAS a zařazení dětí s PAS do systému předškolního vzdělávání
Kateřina PEŠLOVÁ -
Inkluze očima pedaoggických pracovníků. Inkluze v praxi, její přínosy, rizika a možná zlepšení z pohledu pedagogických pracovníků
Veronika Bolechová -
Inkluze v granátech jako indikátory metasomatózy plášťových peridotitů z Nových Dvorů
Jiří Talacko -
Vzdělání dospělých jako cesta k sociální inkluzi v kontextu programu Sociální inkluze Ostrava 2011-2020
Mária Kavecká