Bc. Marek Toman

Bachelor's thesis

Etický kodex v Neuromarketingu

Ethical Codex in Neuromarketing
Abstract:
Tato práce odhaluje podstatu neuromarketingu, vědní disciplínu, jež aplikuje poznatky z neurověd ve vztahu k lepšímu porozumění spotřebitele. Po definování souvisejících pojmů marketing, neuroekonomie, behaviorální ekonomie a spotřební chování práce popisuje vymezení neuromarketingu. Poté se práce zabývá lidským mozkem a emocemi v marketingu a jejich vliv na spotřební chování. V další části popisuje …more
Abstract:
This thesis reveals the essence of neuromarketing. This scientific discipline applies knowledge of neurosciences to provide better insight into consumer behavior. After defining the related terms such as marketing, neuroeconomy, behavioral economics and consumer behavior, this thesis also describes the demarcation of neuromarketing. Then, thesis deals with the issues of human brain and emotions in …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2017

Thesis defence

  • Date of defence: 6. 6. 2017
  • Supervisor: Ing. Pavel Rosenlacher
  • Reader: prof. Ing. František Zich, DrSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • všem autentizovaným
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní