Adjektivische und partizipiale Attribute auf Webseiten von Schokoladenherstellern. – Bc. Tereza Škrobánková
Bc. Tereza Škrobánková
Bachelor's thesis
Adjektivische und partizipiale Attribute auf Webseiten von Schokoladenherstellern.
Attributive and Predicative Adjectives from Internet Pages of Chocolate Production Factories
Abstract:
My bachelor's thesis deals with the attribute and its types in its theoretical part. These types are first briefly introduced and characterized. Furthermore, the language of advertising and corpus material, which consists of descriptions of products of various chocolate manufacturers, are introduced. In the practical part, the corpus material is examined in more detail, the semantic fields and syntactic …moreAbstract:
Bakalářská práce se ve své teoretické části zaobírá přívlastkem a jeho typy, které jsou nejdříve krátce představeny a charakterizovány. Dále je představen jazyk reklamy a korpusový materiál, který tvoří popisy produktů různých výrobců čokolády. V praktické části je tento korpusový materiál blíže zkoumán, jsou představena sémantická pole a syntaktické funkce adjektiv, které je možno v korpusovém materiálu …more
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 6. 2020
Identifier:
https://is.slu.cz/th/cjh97/
Thesis defence
- Date of defence: 19. 8. 2020
- Supervisor: doc. PhDr. Gabriela Rykalová, Ph.D.
- Reader: Mgr. Jana Nálepová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ŠKROBÁNKOVÁ, Tereza. \textit{Adjektivische und partizipiale Attribute auf Webseiten von Schokoladenherstellern.}. Online. Bachelor's thesis. Opava: Silesian University in Opava, Faculty of Philosophy and Science in Opava. 2020. Available from: https://theses.cz/id/imp0jk/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Slezská univerzita v Opavě, Filozoficko-přírodovědecká fakulta v OpavěSilesian University in Opava
Faculty of Philosophy and Science in OpavaBachelor programme / field:
Philology / German for Teachers
Theses on a related topic
-
The Language of Food Advertisements - Characteristics of Selected Language Means in Food Advertisements
Michaela MRKÁČKOVÁ -
The Language of Job Advertisements - Characteristics of Selected Language Means in Job Advertisements
Iuliia FIALOVÁ -
The Language of Advertising: Analysis of Advertising Slogans in Fast Food Industry
Adela Pilátová -
The language of advertising: An analysis of a technology company advertisements
Lucie Fialová -
The language of advertising: slogans in online NGOs advertising discourse
Karel URBAN -
The language of advertising: linguistic analysis of smartphone advertisements
Dominik HONEŠ -
Comparing the Language of Print and On-line Advertising
Kristýna Mráková -
The Language of Advertising Sports Nutrition and Supplements
Lukáš KALETA