Inkluzivní vzdělávání žáka s poruchou autistického spektra v základní škole – Bc. Eva Menglerová
Bc. Eva Menglerová
Master's thesis
Inkluzivní vzdělávání žáka s poruchou autistického spektra v základní škole
Inclusive education of a pupil with autistic spectrum disorder at a primary school
Abstract:
Diplomová práce se zabývá problematikou inkluzivního vzdělávání žáka s poruchou autistického spektra v základní škole. Teoretická část definuje základní pojmy, věnuje se etiologii, klasifikaci, diagnostice a projevům poruch autistického spektra. Dále popisuje legislativní vymezení, rodinné a školní prostředí a problematiku školního klimatu. Věnuje se i pojmům integrace a inkluze, podmínkám edukace …moreAbstract:
This diploma thesis is focused on the inclusive education of a pupil with autistic spectrum disorder (ASD) at a primary school. The first chapter of a theoretical part defines basic terms. Moreover, it deals with etiology, classification and diagnosis of autistic spectrum disorders. The second chapter describes the legislation, family and school environment and a classroom climate. The third chapter …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2017
Identifier:
https://is.muni.cz/th/nka0a/
Thesis defence
- Date of defence: 11. 5. 2017
- Supervisor: PhDr. Mgr. Soňa Chaloupková, Ph.D.
- Reader: doc. PhDr. Mgr. Jarmila Pipeková, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Special Education / Special Education
Theses on a related topic
-
Edukace žáka s poruchou autistického spektra integrovaného na základní škole v porovnání s edukací žáka s poruchou autistického spektra ve specializované třídě
Lenka Krčilová -
Metody práce s žákem s PAS v rámci procesu základního vzdělávání.
Martina BRUŠTÍKOVÁ -
Připravenost pedagogů 1. stupně na integraci žáka s PAS
Jolana STŘÍBNÁ -
Inclusive education for children from marginalized Roma communities
Terézia Bednárová -
The role of a teaching assistant in a primary school classroom
Romana Halíková -
Spolupráce asistenta pedagoga a učitele na 1. stupni základní školy z pohledu asistenta pedagoga
Jaroslava Martinovská -
Asistent pedagoga jako faktor ovlivňující klima třídy
Petra BOHÁČOVÁ -
Vliv asistenta pedagoga na klima školní třídy v běžné MŠ
Lucie KOCOUROVÁ