Data Mining in Customer Relationship Management: The Case of a Major Logistic Company – Viktor Nekvapil
Viktor Nekvapil
Master's thesis
Data Mining in Customer Relationship Management: The Case of a Major Logistic Company
Data mining v oblasti Customer relationship managemet: Analýza dat významné logistické společnosti
Abstract:
Diplomová práce se zabývá možnostmi aplikace open source data miningového systému LISp-Miner v oblasti customer relationship management (CRM), konkrétně v oblasti tzv. lead managementu. Jedná se o proces vyhledávání informací o potenciálních zákaznících, kvalifikování těchto zákazníků podle jejich potenciálu (budoucí hodnoty) a následně o snahu proměnit je ve skutečné zákazníky. Použitá data se týkají …moreAbstract:
The thesis addresses possibilities of deploying the open source data mining system LISp-Miner in the customer relationship management (CRM), specifically in the area of lead management. This is basically a process of finding information about potential customers, qualifying those customers according to their potential (future value), and turning the selected potential customers to real customers. The …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 3. 2012
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/33332
Thesis defence
- Date of defence: 11. 9. 2012
- Supervisor: Jan Rauch
- Reader: Milan Šimůnek
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/33332
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Aplikovaná informatika / Znalostní technologie
Theses on a related topic
-
Customer Relationship Management - SW nástroje a jejich efektivní využití
Pavla Sklenářová -
Utilization Analysis of Customer Relationship Management in Indian Market
Dhruvin Chandrakant Panchal -
Introduction of Customer Relationship Management in a Packaging Company
Evgeniia Metlushka -
Customer Relationship Management in a particular company, contributions and design solution
Kadiatou Odeithiam -
Instagram social media as a Customer Relationship Management tool
Maria Tomchanka -
Zhodnocení využití Customer Relationship Managementu obchodní společnosti
Miloslav Fiala -
Customer Relationship Management
Tereza Otčenášková -
Using Customer Feedback for Improvements in Customer Experience Management
Jayesh Rane