Kateřina Plichtová

Master's thesis

Vstup značky Starbucks do retailu v České republice

The introduction of the Starbucks brand into retail in the Czech Republic
Abstract:
V roce 2018 byla uzavřena globální kávová aliance mezi společností Nestlé a Starbucks. Nestlé získalo výhradní práva prodávat kávy značky Starbucks v potravinových obchodech. Na českém trhu se tyto produkty začaly prodávat v září 2019. Cílem diplomové práce je zjistit, zda konzumenti kávy zaznamenali produkty Starbucks v retailu. V teoretické části diplomové práce jsou popsány klíčové pojmy a poznatky …more
Abstract:
In 2018, a global deal between Nestle and Starbucks was closed. Nestle acquired exclusive rights to sell products with the Starbucks label in retail. The products were introduced on the Czech market on September 2019. The aim of the diploma thesis is to find out whether coffee consumers noticed the appearance of Starbucks coffee products in grocery stores. The theoretical part defines key concepts …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 11. 2019

Thesis defence

  • Date of defence: 9. 6. 2020
  • Supervisor: Marcela Zamazalová
  • Reader: Kateřina Smolová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/80168