Kristýna Hanačíková

Bachelor's thesis

Etická a morální stránka reklamy

Ethical and Moral Side of Advertising
Abstract:
Bakalářská práce je věnována etické a morální stránce reklamy. Cílem práce je zhodnotit, jaký dopad má etická stránka reklamy na spotřebitele. První kapitola obsahuje teoretické poznatky ohledně reklamy, etiky a morálky. Kapitola druhá je praktičtější, protože obsahuje případové studie neetických reklam. Ve třetí kapitole je provedena analýza dotazníkového šetření a standardizovaných rozhovorů. Čtvrtá …more
Abstract:
The bachelor thesis is devoted to ethical and moral aspects of advertising. The aim of this work is to evaluate the impact of ethical aspects of advertising on consumers. The first chapter contains theoretical knowledge about advertising, ethics and morality. The second chapter is more practical because it contains case studies of unethical ads. The third chapter analyzes the questionnaire survey and …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2020

Thesis defence

  • Date of defence: 2. 6. 2020
  • Supervisor: Ing. Radka Bauerová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné