ADHD ako rizikový faktor pre rozvoj poruchy chovania a emócií – Bc. Petra Baranová
Bc. Petra Baranová
Bachelor's thesis
ADHD ako rizikový faktor pre rozvoj poruchy chovania a emócií
ADHD as a risk factor for the development of behavioral and emotional disorders
Abstract:
The bachelor thesis deals with the ADHD syndrome as a risk factor in development of behavioural and emotional disorders. Work consists of theoretical and empirical part. Theoretical part describes syndrome ADHD, its characteristics, signs, diagnostics and treatment options. It also focuses on behavioural disorders, their development, focus groups, advisory system and system of institutional and protective …moreAbstract:
Bakalárska práca pojednáva o syndróme ADHD ako o rizikovom faktore pri vzniku porúch chovania a emócií. Práca pozostáva z teoretickej a empirickej časti. Teoretická časť popisuje syndróm ADHD, jeho charakteristiky, prejavy, diagnostiku a možnosti liečby. Rovnako sa zameriava na poruchy chovania a emócií, na ich vývoj, cieľové skupiny, poradenský systém a systém ústavnej a ochrannej výchovy. Praktická …more
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2017
Identifier:
https://is.muni.cz/th/rkbnu/
Thesis defence
- Date of defence: 7. 6. 2017
- Supervisor: Mgr. et Mgr. Karel Červenka, Ph.D.
- Reader: Mgr. Petra Segeťová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Special Education / Special Education
Theses on a related topic
-
Vliv spánkových epileptiformních výbojů v EEG na výskyt jádrových příznaků ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder) u dětí s benigní epilepsií s centrotemporálními hroty
Pavlína Danhofer -
Ergoterapie u dětí školního věku s diagnózou ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder)
Anna RYCHTAŘÍKOVÁ -
Teaching English to children with Attention Deficit Hyperactivity Disorders with focus on Helen Doron Early English method.
Zuzana TYMLOVÁ -
Depresivita a impulzivita ako koreláty rizikového správania dospievajúcich v ústavnej starostlivosti a ochrannej výchove a žiakov v systéme nižšieho sekundárneho vzdelávania
Jaroslava KULIŠEK -
Edukace žáků v riziku problému/poruch chování a mentálním postižením v inkluzivním procesu v základní škole.
Irena Floriánová -
Prevence a podpora dítěti v riziku poruchy chování
Iveta Konečná -
Užívání sociálních sítí jako kontakt s okolím dětí s poruchami chování v období pobytu v Diagnostickém ústavu pro mládež v Brně
Tereza Koběrská -
Možný výskyt poruch chování v dětství u dospělých osob bez domova a prediktory v dětském věku pro pozdější bezdomovectví v dospělosti
Pavel Kos