Bc. Lenka Jungová

Master's thesis

Influencer marketing a jeho využití v destinačním managementu.

Influencer marketing and its use in destination management.
Abstract:
Diplomová práce se zabývá využitím influencerů sociálních médií ze strany organizací destinačního managementu, odhaluje dynamiku influencer marketingu pro turistické destinace a diskutuje o dopadech této praxe. Teoretická část shrnuje dostupné informace a dosavadní výzkumy o influencer marketingu v oblasti cestovního ruchu. Kvalitativní výzkum, který se opírá o rozhovory se zástupci destinačních agentur …more
Abstract:
This diploma thesis examines the use of social media influencers by destination management organisations, reveals the dynamics of influencer marketing for tourist destinations and discusses the implications of this practice. The theoretical part summarises the available information and existing research on influencer marketing in the tourism sector. The qualitative research, which is based on interviews …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 4. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 16. 6. 2022
  • Supervisor: Ing. Vilém Kunz, Ph.D.
  • Reader: Ing. Dominika Schmidtová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní