Bc. Helena Bachorecová

Master's thesis

Psychologické mechanismy při rozhodování o nákupu

Psychological mechanisms when making purchasing decisions
Abstract:
Závěrečná práce se zabývá psychologickými mechanismy v oblasti nákupního chování spotřebitele. Hlavním cílem diplomové práce je identifikovat faktory, které vedou spotřebitele, konkrétně ženu, čtenářku, k rozhodování o nákupu lifestylového časopisu ELLE. Teoretická část se věnuje spotřebnímu chování a osobnosti spotřebitele. Zmiňuje vliv kognitivních a konativních faktorů na behaviorální projev osobnosti …more
Abstract:
The diploma thesis deals with the psychological mechanisms in the area of shopping behavior of consumers. The main objective of this thesis is to identify factors which lead consumers, particularly woman, readers, to decide to buy lifestyle magazine ELLE. The theoretical part deals with consumer behavior and personality of the consumer. Mentions the impact of cognitive and conative factors on the behavioral …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 4. 2017

Thesis defence

  • Date of defence: 6. 6. 2017
  • Supervisor: PhDr. Tereza Vacínová, Ph.D.
  • Reader: PhDr. Ilona Toufarová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • všem autentizovaným
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní