Vliv označování potravin na nákupní chování spotřebitele – Filip Jelínek
Filip Jelínek
Master's thesis
Vliv označování potravin na nákupní chování spotřebitele
Impact of the Food Labeling to the Consumer Behavior
Abstract:
Hlavním cílem diplomové práce je vyhodnocení vlivu označování mléčných potravin na spotřebitelské chování především mladších spotřebitelů do 36 let věku. Jako dílčí cíle jsou stanovena zjištění, které informace na obalu mléčných potravin zákazníka ovlivňují nejvíce, které naopak na obalech chybí a také to, zda se dokáže spotřebitel v informacích na obalech orientovat natolik, aby si pro sebe dokázal …moreAbstract:
The main goal of the thesis is to evaluate the impact of diary products labeling on the consumer behaviour especially of people up to 36 years old. Moreover, the thesis strives to identify the most influential pieces of information on diary products labeling, to state which information is missing there and also to assess how comprehensable the labeling information is for the consumers to help them …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 11. 2014
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Petra Šánová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
JELÍNEK, Filip. \textit{Vliv označování potravin na nákupní chování spotřebitele}. Online. Master's thesis. Praha: Czech University of Life Sciences Prague, Faculty of Economics and Management. 2014. Available from: https://theses.cz/id/j29qqn/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakultaCzech University of Life Sciences Prague
Faculty of Economics and ManagementMaster programme / field:
Economics and Management / Economics and Management
Theses on a related topic
-
Efekt země původu a jeho vliv na spotřebitelské chování
Veronika Šilhanová -
Obal jako manipulátor spotřebitele pro nákup zboží
Nikita Novitskiy -
NÁVRH A GRAFICKÉ ŘEŠENÍ OBALU, PROPAGAČNÍCH TISKOVIN A UŽIVATELSKÉ PŘÍRUČKY PRODUKTU NA ZÁKLADĚ VLASTNÍHO VÝBĚRU ekologický obal
Anna DANIŠOVÁ -
Obal a etiketa produktu z pohledu neuromarketingu
Daniela Hrdličková -
Obal a etiketa produktu z pohledu neuromarketingu
Ester Jagobová -
Algoritmus pro konvexní obal v dimenzi 3
Lívia Moncoľová -
Obal ako súčasť corporate identity a jeho analýza u produktu Horalky značky Sedita
Michaela Bernátová -
Plastový obal jako součást osobního prostoru
Aneta OLŠAROVÁ
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights