Detekce a označování fake news na sociálních sítích – Ondřej Hašpl
Ondřej Hašpl
Bakalářská práce
Detekce a označování fake news na sociálních sítích
Detection and labeling of fake news on social networks
Anotace:
Tato bakalářská práce se zaměřuje na problematiku detekce a šíření fake news na sociálních sítích, a to především z pohledu schopnosti uživatelů tyto zprávy správně identifikovat. Teoretická část práce definuje klíčové pojmy jako dezinformace, fake news, manipulace nebo deepfake, a zabývá se i oblastí kritického myšlení, mediální gramotnosti a nástrojů na ověřování faktů. Pozornost je věnována také …víceAbstract:
This bachelor thesis focuses on the issue of detection and dissemination of fake news on social networks, mainly from the perspective of the ability of users to correctly identify these messages. The theoretical part of the thesis defines key terms such as disinformation, fake news, manipulation or deepfake, and addresses the areas of critical thinking, media literacy and fact-checking tools. Attention …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 11. 5. 2025
Identifikátor:
https://vskp.vse.cz/eid/96779
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 2025
- Vedoucí: Jana Syrovátková
- Oponent: Antonín Pavlíček
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/96779
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bakalářský studijní program:
Aplikovaná informatika
Práce na příbuzné téma
-
Vztah českých IT firem k ověřování informací
Tereza Dušková -
Social Networks and Their Marketing Potential For Small and Medium Enterprises
Alonso Jan Hilgert dongo Soria -
Social networks in hospitality
Ekaterina Kulikova -
Vector of information: Theoretical concept and its use to mitigate the negative impact of filter bubbles in spreading disinformation in the online environment
Petr Ulrich -
Disinformation as a commodity in the 21st century
Jakub Liška -
Dezinformační kampaně, sociální sítě a pozitivní závazky státu
Robert Nersesjan -
Efektivita fake news
Zdeněk Galuška -
Fake news a nástroje jejich odhalování
Tereza HAVELCOVÁ