Metoda globálního čtení u žáků na základní škole speciální – Bc. Jana Houdková
Bc. Jana Houdková
Master's thesis
Metoda globálního čtení u žáků na základní škole speciální
The method of the global reading of pupils at the primary special school
Abstract:
Diplomová práce analyzuje přínos globální metody čtení v procesu edukace žáků na základní škole speciální. Empirická část je pojata formou kvalitativního výzkumu, přičemž vychází z podrobných kazuistik jednotlivých informantů.Abstract:
My diploma work analyses the contribution of the global method of reading in the action of education of the pupils at the primary special school. The empirical part is conceived in form of gualitative research and it starts at detailed case interpretation of particular informants.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 4. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/mlhli/
Thesis defence
- Date of defence: 6. 5. 2015
- Supervisor: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.
- Reader: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Special Education / Special Education
Theses on a related topic
-
Globální metoda čtení a její praktické využití v Základní škole speciální Svítání
Lucie Hrstková -
Uplatnění globální metody čtení u dětí v MŠ pro sluchově postižené
Barbora Pešová -
Využití globální metody čtení v ergoterapii
Zuzana ŠIMONOVÁ -
Život z jiné perspektivy, aneb osobnost člověka s postižením, jeho edukace a profesní příprava
Lenka Komínková -
Benefits of CLIL from the Pupil’s Perspective
Adéla Dvořáková -
Rehearsal technique in teaching a pupil with Down syndrome in one-to-one English classes
Kateřina Birková -
The development of a Romani pupil's English learning strategies after six months of tutoring
Hana Bartlová