Adam Čadek

Master's thesis

Segmentace trhu leteckých společností

Airline market segmentation
Abstract:
Cílem práce je odkrýt segmenty na trhu letecké dopravy, která se v posledních letech neustále obměňuje i díky „krachu“ společnosti ČSA či po globální pandemické krizi, která ochromila leteckou dopravu a výrazně změnila chování spotřebitelů. Práce je rozdělena na teoretickou část, kde jsou popsány složky marketingové strategie, segmentace trhu, marketingového výzkumu a jejich procesy spojené s postupy …more
Abstract:
The aim of the thesis is to uncover the segments of the air transport market, which has been constantly changing in recent years, thanks to the "collapse" of the ČSA company or after the global pandemic crisis, which paralyzed air transport and significantly changed consumer behaviour. The work is divided into a theoretical part, where the components of marketing strategy, market segmentation, marketing …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 12. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 1. 2. 2024
  • Supervisor: Jan Koudelka
  • Reader: Marcela Zamazalová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/91716