Vlasta Sedláková

Bachelor's thesis

Vliv online reklamy na nákupní chování českých spotřebitelů

The influence of online advertising on the purchasing behavior of Czech consumers
Abstract:
Bakalářská práce obsahuje informace o marketingové komunikaci a jejího postavení v marketingovém mixu. Detailně jsou popsány jednotlivé typy a formy online reklamy společně s reklamními systémy a způsoby měření reklamy. Praktická část práce se zaměřuje na milníky vývoje internetu ve světě, a hlavně v České republice. Zároveň jsou zanalyzovány typy reklamy ve vybraných cestovních kancelářích. Výzkumná …more
Abstract:
The bachelor thesis contains information about marketing communication and its position in the marketing mix. Individual types and forms of online advertising are described in detail together with advertising systems and advertising measurement methods. The practical part of the thesis focuses on milestones in the development of the internet in the world, and especially in the Czech Republic. At the …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 4. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 30. 5. 2023
  • Supervisor: doc. Ing. Margaréta Nadányiová, Ph.D.
  • Reader: Ing. Denis Drexler, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: AMBIS vysoká škola, a.s.