Edutainment jako prostředek inkluze – Mgr. Jana Krejčíková, DiS.
Mgr. Jana Krejčíková, DiS.
Master's thesis
Edutainment jako prostředek inkluze
Edutainment as a means of inclusion
Abstract:
Základním východiskem diplomové práce je vzdělávání laické veřejnosti v problematice poruch autistického spektra (dále jen PAS), formou edutainmentových aktivit, za účelem podpory inkluze osob s PAS a jejich rodinných příslušníků. Vycházím z předpokladu, že obtížnost inkluze těchto osob je zapříčiněna nedostatečnou informovaností široké veřejnosti. V teoretické části práce se věnuji vymezení základních …moreAbstract:
The objective of the diploma thesis is to educate the general public about autism spectrum disorders (ASD). This is delivered by using edutainment activities to integrate people with ASD and their families into society. I assume that the inclusion of these people is difficult due to lack of public awareness. The theoretical part provides definitions of basic terms - edutainment and experiential education …moreKeywords
edutainment evaluace experiment inkluze integrace metoda učení poruchy autistického spektra (PAS) postoj simulační hra sociální chování zážitková pedagogika attitude autism spectrum disorders (ASD) evaluation experiential learning inclusion integration method of learning simulation game social behavior
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2013
Identifier:
https://is.muni.cz/th/j5h6f/
Thesis defence
- Date of defence: 24. 5. 2013
- Supervisor: doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D.
- Reader: Mgr. Martin Stanoev, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Education / Social Education
Theses on a related topic
-
Poruchy autistického spektra u dětí
Marek Konvička -
Poruchy autistického spektra
Kristýna Sedlářová -
Diferenciálna diagnostika poruchy autistického spektra a špecificky narušeného vývinu reči
Zuzana Ondroušková -
Poruchy autistického spektra a výživa
Jana Hofmanová -
Proces vyrovnávání se s diagnózou poruchy autistického spektra u vlastního dítěte
Šárka Chovancová -
Design of an English Summer Camp Based on Experiential Learning Activities
Monika Stenzlová -
Zážitková pedagogika vo výuke prvej pomoci
Mária Melicherčíková -
Zážitková pedagogika jako cesta k inkluzi
Martin Sukaný