Bc. Petra Lambelin
Bachelor's thesis
CLIL method in a Czech school
CLIL method in a Czech school
Abstract:
Tato bakalářská práce se zaměřuje na rozdíly výuky anglického jazyka a jeho propojení s dalšími výukovými předměty na základní škole pomocí metody CLIL. V teoretické části je popsána metoda CLIL a její historie. Zároveň tato práce poukazuje na možnosti, výhody i nevýhody metody CLIL při výuce. Praktická část obsahuje dotazníkové šetření, které bylo provedeno mezi žáky a učiteli prvního a druhého stupně …moreAbstract:
This bachelor thesis is focused on the differences in English language teaching and its connection with others subjects in primary school using CLIL method. The theoretical part describes the CLIL method and its history. At the same time, this work points out the possibilities, advantages and disadvantages of the CLIL method in teaching at one of the Czech schools. The practical part of the thesis …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 4. 2021
Identifier:
https://is.slu.cz/th/cvc0r/
Thesis defence
- Date of defence: 26. 5. 2021
- Supervisor: Mgr. Marie Machničová
- Reader: Mgr. Lenka Jašková
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Slezská univerzita v Opavě, Filozoficko-přírodovědecká fakulta v OpavěSilesian University in Opava
Faculty of Philosophy and Science in OpavaBachelor programme / field:
Philology / English for Teachers
Theses on a related topic
-
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Video games and self-directed learning of English language: Using commercial video games as an English language learning tool
Erik Simandl -
Extramural English as a Path to English Language Learning
Radka Tlustošová -
Implementing task-based teaching for English language students at the A2 level within small groups using authentic materials to build confidence in practical language use
Iveta Procházková -
The comparison of teacher’s usage of the mother tongue and English language in English lessons
Dana Ševčíková -
Taking Up Teacher Development Opportunities
Jana Leblochová -
The role of the teacher in alternative education
Tereza Kolesová -
Smlouva kupní na věc nemovitou - porovnání úpravy původní dle SOZ (zák. č. 40/1964 Sb.), dle ObchZ (zák. č. 513/1991 Sb.) a nové dle NOZ (zák. č. 89/2012 Sb.)
Veronika Samcová