Mgr. Linda Hermanová

Master's thesis

Komparace čtenářských dovedností mezi intaktními žáky a žáky se specifickými poruchami učení ve 4. ročníku ZŠ

The comparison of reading skills among intact pupils and pupils with learning disabilities in the 4th grade of primary school
Abstract:
Předkládaná diplomová práce je zaměřena na problematiku čtenářské gramotnosti u žáků 4. ročníku základní školy. Práce je rozvržena na část teoretickou a empirickou. Teoretická část je obsažena ve třech kapitolách. Věnuje se terminologickému vymezení, klasifikaci, etiologii a symptomatologii specifických poruch učení. Prezentuje oblasti prevence, diagnostiku a reedukaci, zaobírá se i legislativním rámcem …more
Abstract:
The diploma thesis deals with the issue of literacy skills among pupils of the 4th year of primary school. The thesis is divided in theoretical and empirical part. The theoretical part contains three chapters. It deals with the definition, classification, etiology and symptomatology of specific learning disabilities. It presents the prevention, diagnosis and reeducation, also the legislative framework …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 12. 2016

Thesis defence

  • Date of defence: 16. 1. 2017
  • Supervisor: PhDr. Mgr. Alena Sedláčková, DiS.
  • Reader: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta