Editing analysis of the film God Exists, Her Name is Petrunya – Paola Lada Franulovic
Paola Lada Franulovic
Diplomová práce
Editing analysis of the film God Exists, Her Name is Petrunya
Analýza střihu ve filmech Bůh existuje, její jméno je Petrunija
Anotace:
The pool of authentic representations of women in films is growing and breaking the artistic canon’s depiction of women as either wives, mothers, maids, or mistresses. This text provides a comparative analysis between the 2019 North Macedonian film God Exists, Her Name is Petrunya and the tenth and final draft of its script. Its aim is to uncover, through Karen Pearlman’s cognitive approach to editing …víceAbstract:
Počet autentických obrazů žen ve filmech roste a porušuje umělecký kánon zobrazování žen jako manželek, matek, služebnic nebo milenek. Tento text poskytuje srovnávací analýzu mezi severomakedonským filmem Bůh existuje, její jméno je Petrunija z roku 2019 a desátým a posledním návrhem jeho scénáře. Jeho cílem je odhalit prostřednictvím kognitivního přístupu Karen Pearlmanové k editaci nástroje a přístroje …víceKlíčová slova
makedonská kinematografieKlíčová slova
filmový střihKlíčová slova
analýzy filmových dělKlíčová slova
patriarchátKlíčová slova
náboženstvíKlíčová slova
ženy ve filmu
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 8. 8. 2023
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/18552
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 5. 9. 2023
- Vedoucí: Martin ČIHÁK
- Oponent: Tomáš DORUŠKA
Citační záznam
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 22. 11. 2023 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Filmová a televizní fakultaMagisterský studijní program:
Montage
Práce na příbuzné téma
-
Mezi životem a smrtí
Antonio Veljanoski -
The Mother as a Protagonist in Macedonian cinema
Verica Nedeska-Trajkova -
Základy filmové řeči na pozadí raných filmových děl určené pro filmové tvoření dětí
Karolína Peroutková -
Možnosti využití filmových adaptací děl Smuteční slavnost, Farářův konec a Karlštejnské vigilie ve výuce české literatury
Kristýna Kucharčíková -
Vývoj ochrany autorských práv audiovizuálních děl: autorskoprávní problematika filmových děl
Jana Lohrová -
Postava Martina Becka ve filmových adaptacích vybraných děl spisovatelské dvojice Maj Sjöwall a Per Wahlöö od 60. do 90. let
Sabina Adlerová -
Rozbor vybraných filmových děl s reflexí psychiatrických aspektů
Lucie Hořavová -
Názvy filmových děl v ruštině a češtině (strukturně-sémantická a sociolingvistická analýza)
Ilona Šikulová